Zarówno duże, jak i małe firmy poszukują sposobów na wygenerowanie dodatkowych leadów, stworzenie relacji z klientami czy sprzedaż produktów. Istnieje mnóstwo metod, które pozwalają skutecznie wspomóc prowadzone działania na zasadzie współpracy. Jedną z nich są programy partnerskie. Dowiedz się czym są, jak działają i czy są tak samo opłacalne jak kiedyś.

FireMedia: https://firemedia.pl/

O programach partnerskich w kilku słowach

Program partnerski to internetowa usługa świadczona przez firmy w ramach promocji swoich produktów. Jak wskazuje nazwa – polega na zawarciu partnerstwa pomiędzy osobą fizyczną (nami – wydawcami), a danym przedsiębiorstwem. Po dołączeniu otrzymujemy materiały reklamowe np. grafiki, które w formie banerów oraz odnośników możemy umieścić na swojej stronie www.

Jak wygląda rozliczenie w programach partnerskich?

Rozliczanie w programach partnerskich może odbywać się na kilka sposobów. Najczęściej jest to jednak prowizja za transakcję – sprzedaż produktu np. biżuterii czy butów z najnowszej kolekcji marki. W niektórych programach znajdziemy też możliwość rozliczania za tzw. leada, czyli pozyskanie danych kontaktowych potencjalnego klienta.

Przy wybieraniu programu musimy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Po pierwsze zwróćmy uwagę na statystyki. Jeśli te nas nie zadowalają, nawet w sytuacji, gdy spodobała nam się oferta, warto rozważyć inną. Dobrym wyznacznikiem opłacalności danego programu jest średnia kwota, jaką otrzymują promotorzy w zamian za doprowadzenie do transakcji – ta najczęściej jest wyrażano jako konwersja. O sukcesie może zaważyć dobór produktu. Najlepiej zająć się reklamą tych produktów, o których już coś wiemy. Reklama opon w przypadku osób nieposiadających prawa jazda raczej nie jest trafnym pomysłem.

Skuteczność programów partnerskich w 2020 roku wciąż stoi na wysokim poziomie. Coraz więcej firm decyduje się na rozważenie tego sposobu promocji, głównie ze względu na łatwość jego wdrożenia oraz potencjalny zysk, jaki może przynieść. To doskonały sposób na rozpoczęcie swojej kariery z reklamą i marketingiem.